Google Adsense Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik Politikası

Google Adsense kullanıcı tarafından oluşturulan içerik politikası hakkında detaylı bilgiler vereceğimiz bu yazımıza başlamadan önce dijital reklamcılık kategorisi hakkında yazdığımız bir önceki makalemize göz atarak tbm ve bgbm terimleri hakkında detaylı bilgiler edinebilirsiniz.

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik Politikası Nedir?

Her politikaya başlamadan önce hatırlamamız gereken google adsense’in temel prensini asla unutmayalım.Bu prensip: Adsense yayıncıları, reklam verenlerin  ve kullanıcıların beslendiği, kendilerini güvende hissettiği ve dijital reklamcılık ekosistemine güvenebildiği bir ekosistem oluşturmaktır.

İşte bu nedenle yayıncı ağındaki web siteleri sürekli olarak kontrol edilmektedir. Yayıncılar uyumlu olmayan reklamların kaldırılmasını beklerken, reklamverenler de ücret ödedikleri reklamların politikalar ile uyumlu olmayan web sitelerinde yayınlanmamasını beklemektedirler.

Bu Politika Yayıncılar İçin Ne Anlama Gelir?

Web sitelerinde yorum bölümü, forum, sosyal medya yayınları vb. içerik olan yayıncılar, kullanıcıların yorumlarının da google adsense politikası ile uyumlu olmasını sağlamak zorundadırlar. Bu nedenle; herhangi bir etkinlik ile ilgili makale yayınlayan yayıncı, makalesine yapılan yorumların google adsense politikalarına uyumluluğundan sorumludur.

Dijital reklamcılık ekosisteminde hem kullanıcı hemde reklam verenlerin güvenini kazanmak için web sitesindeki kullanıcı yorumlarına da adsense politikaları uygulanmaktadır. Bir yayıncının sunduğu harika bir içerik ziyaretçilerin çirkin, kaba ve nefret söylemli yorumları ile mahvolabilir. İlgili durum markayı zedelebilir, kullanıcıyı gücendirebilir ve google adsense politikaları ile uyumsuz bir durum sergilenmesine neden olur.

Google reklamlarının gösterildiği sayfalarda yer alan her şeye politika uygulanmaktadır.

Web sitesi yayıncıları yapılan her yorumun iyi niyetli olamayabileceğini bilmelidir. Yorum kısımlarında yapılan negatif,kaba ve kötüye kullanım amacı taşıyan yorumlar, makalenize ve markanıza zarar veren bir hale gelebilir.

Yayıncı olarak bir kaç yöntemle yorumların uyumlu olmasını sağlayarak google’dan para kazanmaya da devam edebilirsiniz. Öncelikle google reklam kodunun bulunduğu sayfadaki tüm içeriklerden sorumlu olduğunuzu anlamanız gerekiyor. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik için en iyi uygulamalar oluşturabilirsiniz. Bunun en iyi yolu bir kullanım politikası oluşturmaktır. Nelere izin verilip verilmediğini ziyaretçilerinize öncecen yazarak bildirin. Bu sayede ziyaretçilerinizi bilgilendirmiş v eortak çalışmaya teşvik etmiş olursunuz.

Kullanıcı yorumları içeren bir sayfada para kazanmadan önce yorumların taşıdığı riskleri mutlaka değerlendirin ve kullanıcı tarafından içeriğin oluşturulduğu sayfaları takip edin. Bu sayfalarda bildir, report vb. butonlar ile diğer kullanıcıların uygunsuz olan yorum ve içerikleri bildirebileceği bir sistem oluşturun. İhlallerin tespit edilmesi ve reklam gösteriminin durdurulmaması için otomatik bir filtreleme sistemi oluşturun.

Worpress kullanan siteler için akismet eklentisi buna bir örnek olarak gösterilebilir.

Yorumlar için bu tip bir eklenti kullanmak işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Özellikle dünya çapında yaygın kullanılan ve kullanıcıların beğenisini kazanmış bu tip eklentilerde sağlıklı bir filtreleme sistemi mutlaka vardır. Güçlü ve global moderasyon etkisi ile kendi sisteminizi kuracağınız durum ile kıyaslandığı zaman sizin için artıları çok daha fazla olacaktır.

Kendinize özel bir moderasyon ve filtreleme sistemi için aylarca zaman harcayabilir, ve uzun vadeli planlara ihtiyaç duyabilirsiniz.

Buna alternatif bir yöntem daha örnek verebiliriz.Herhangi bir filtreleme sistemi ya da eklentisi kullanmak istemeyenler mutlaka olacaktır. Buna çözüm olarak; özellikle küçük yayıncılar basit tasarım değişikliklerinden yararlanabilirler. Örneğin yorumları içeriğin olduğu sayfa ile aynı yere koymak yerine farklı bir sayfada listelemek gibi, içeriğin sonuna yorumları görüntüle ya da farklı bir harekete geçiciri kelime ile ziyaretçiler yorumlar ile etkileşime geçmek için farklı bir sayfaya yönlendirilebilir. Bu yönlendirme sonrası kullanıcının hiç bir google reklamı olmayan bir sayfaya yönlendiğinden emin olmanız gerekmektedir.

Sıklıkla hatırlattığımız gibi google politikalarının tamamının ortak noktası dijital reklamcılık ekosisteminde karşılıklı güven ortamını oluşturabilmektir. Tüm politikalar bu prensib göre tasarlanır ve uygulanır.

beachturk

2002 yılında tanıştığım bilgisayar dünyası ile çevrim için toplulukların önemini erken kavrayarak ; * Kendisini sosyal medya alanında geliştiren * Yeni programlar ve çeşitli yazılımları yakından takip eden * İnternet kullanıcıların tamamını bir müşteri potansiyelinde gören * Ekranın arka tarafında asıl oyunu yöneten * Ve bunlara istinaden finansal özgürlüğünü bilgisayar üzerinden elde eden, bir birey olmak için yaklaşık 16 yıldır büyük bir aşk ile dijital dünyada yer alıyorum. Kendi açtığım şirketimi temel hedef olarak 2020 sonlarına kadar büyütüp özellikle dijital pazarlama alanında ciddi izler bırakmayı planlıyorum.  Picker üzerinde yer alan eğitimin temel amacı insanları dijital üretkenliğe yönlendirmek ve fiziksel yorgunlukları azaltarak zihinsel teknikler ile gelir elde edilmelerine katkı sağlamaktır. 

Bu Yazı Hakkında Ne Söyleyebilirsiniz?