Adsense TBM ve BGBM Kavramlarını Öğrenelim

İnternet reklamcılığı pek çok kısaltmalar ile doludur. TBM, BGBG,BGBM bu liste uzadıkça uzayan bir yapıya sahiptir. Ciddi anlamda önemli metrikleri temsil eden bu kısaltmaları bilmek aynı zamanda raporları okumayı anlamayı ve optimize etmeyi de kolaylaştırır. Terimlerin anlaşılmasında nereden başlayacağını bilmek biraz zor olabilir.

Dijital reklamcılık terimlerini anlamak sonuç olarak sizlere gelir artışının kapısını açacağı için, çevrim içi reklam platformlarında ortak kullanılan bu terimler önem arz etmektedir. Ancak bazı durumlarda içeriği ve kullanım alanlarına göre farklılıklar gösterebilir, farklı anlamlara gelebilir. Bu durum bazen kafa karışıklıklarına neden olsa da, şimdilik en önemli kısaltmalar ile başlayarak ilerleyelim.

BGBM (CPM) Nedir? (Cost per 1.000 Impressions)

BGBM 1000 gösterim başına maliyet anlamına gelmektedir. Reklamverenin bakış açısından bakılınca; BGBM fiyatı belirtir. Yani yayınlanmak istenen reklamın 1000 kişiye gösterilmesi durumunda ödenecek parayı belirtir. Örneğin bu değer 2 TL ise reklam verenin her 1000 gösterim için 2 lira ödemek istediği anlamı taşımaktadır. Verilen reklamın 10.000 kişiye gösterilmesi durumunda ödenmesi gereken rakam 10 TL şeklinde olacaktır.

Adsense raporlarında BGBM değeri olmadığını belki hiç fark etmemiş bile olabilirsiniz. Çünkü yukarıdaki açıklama da da belirtildiği gibi reklam verenlerin maliyeti anlamını taşımaktadır.

RPM Nedir? (Revenue per 1.000 Impressions)

Bir yayıncı arayüzü olan adsense hesabınızda 1000 gösterim başına elde edilen gelir anlamına gelen RPM terimi kullanılmaktadır. Sitenizde sunulan reklam türlerinin tamamı için raporlarınız birleştirilerek ortalaması alınır ve RPM değeriniz ortaya çıkar. Özetleme gerekirse RPM 1000 gösterim için gelirinizi raporlayan yalnızca adsense’e özgü bir kısaltma terimidir.

BGBM dijital reklam endüstrisi çapında bir terimdir. Reklam verenlerden gösterim temelli teklifler anlamına gelir. Bu aşamadan sonraki kısaltma ise TBM’dir.

TBM (CPC) Nedir? (Cost Per Click)

TBM tıklama başı maliyet anlamına gelir. Bir reklam verenin, bir reklamına 1 kullanıcının tıkladığı ücrete denir. Adsense raporlarında TBM metrikleri alınan gelirleri gösterir.

CPE Nedir? (Cost Per Engagement)

TBM sonrası aşamada kullanıcılar reklamlar ile etkileşime geçer ki bu da CPE olarak adlandırılır ve katılım başı maliyet anlamına gelir. Etkileşim reklamları ile reklam veren; kullanıcı reklamlar ile etkileşime geçtiği zaman ödeme yapar. Yani sadece reklama tıklanması yeterli değildir. Bu tip reklamlar genelde video ve zengin medya reklamlarıdır.

Aktif Görüntüleme BGBM’si Nedir? (Active view CPM)

Bir başka terim ise Aktif Görüntüleme BGBM’si ile reklam verenler 1000 görüntülenebilir gösterime teklif vermiş olurlar ve sadece görüntülenebilir olarak ölçülen gösterimler için ödeme yaparlar. Aktif görüntülemeden kasıt reklamın en az %50’sinin en az 1 saniye ekran da görüntülenmesidir.

beachturk

2002 yılında tanıştığım bilgisayar dünyası ile çevrim için toplulukların önemini erken kavrayarak ; * Kendisini sosyal medya alanında geliştiren * Yeni programlar ve çeşitli yazılımları yakından takip eden * İnternet kullanıcıların tamamını bir müşteri potansiyelinde gören * Ekranın arka tarafında asıl oyunu yöneten * Ve bunlara istinaden finansal özgürlüğünü bilgisayar üzerinden elde eden, bir birey olmak için yaklaşık 16 yıldır büyük bir aşk ile dijital dünyada yer alıyorum. Kendi açtığım şirketimi temel hedef olarak 2020 sonlarına kadar büyütüp özellikle dijital pazarlama alanında ciddi izler bırakmayı planlıyorum.  Picker üzerinde yer alan eğitimin temel amacı insanları dijital üretkenliğe yönlendirmek ve fiziksel yorgunlukları azaltarak zihinsel teknikler ile gelir elde edilmelerine katkı sağlamaktır. 

Bu Yazı Hakkında Ne Söyleyebilirsiniz?