Adsense Eşleştirilen İçerik Birimini Kullanmaya Başlama

Bu makalemizde google adsense eşleştirilen içerik aracını inceleyeceğiz. Eşleştirilen içerik birimi web site ziyaretçilerinize sitenizde yer alan diğer içerikleri tanıtmanızı sağlayan ücretsiz bir öneri aracı olarak tanımlanabilir.

Eşleştirilen İçerik Nedir?

Eşleştirilen içerik web sitenizde yer alan reklam birimlerinize benzer. Ancak bu adsense birimi kullanıcılarınıza reklam yerine sitenizde yer alan diğer konuları gösterir. Böylece daha fazla sayfa görüntüleme, sitede geçirilen süre artışı, reklam görüntülebilirliği ve ziyaretçi memnuniyeti, reklam gösterimi gibi gelire dolaylı yoldan etki eden öğelerinizde artış yaşanır.

Eşleştirilen İçerik Hangi Sitelerde Kullanılabilir?

Sitenizin eşleştirilen içeriğe uygun olabilmesi için belirli bir ziyaretçi potansiyeli ve benzersiz sayfa sayısı limitlerinin üzerinde olması gerekir. Google yardım sayfalarında bir rakam olarak belirtilmesi de eşleştirilen içerik 15-20 benzersiz sayfası olan web sitelerinde gözükmektedir.

Eşleştirilen İçerik Nasıl Eklenir?

Adsense hesabınızda sitelerim bölümüne giderek eşleştirilen içerik için sitenizin uygun olup olmadığını görebilirsiniz. Arayüz güncellemelerinden sonra reklamlarım, reklam birimleri, eşleştirilen içerik sekmesinden de aynı kısma ulaşabilirsiniz. İlgili kısımda web siteniz yok ise eşleştirilen içerik henüz kullanıma hazır değil anlamına gelmektedir. Ayrıca sitenizin güncelllik durumunun sürekli güncellendiğini unutmayın. Belirli aralıklarla kontrol etmek daha sağlıklı bir ilerleme sağlamanızı kolaylaştıracaktır.

Eşleştirilen içeriğin şu an uygun gözükmemesi durumunda yapılacak ilk işlem içerik sayısı ve sayfa görüntülemesini arttırıcı girişimlerde bulunmaktır.

Eşleştirilen İçerik Çalışmıyorsa

İlk eklendiği anda tıpkı diğer reklam kodları gibi kısa bir süre geçiş aşaması olarak düşünülebilir. Reklam kodları benzer yazı resimleri ya da diğer içeriklerinizi listelemeyebilir. Sadece bu harika birime kısa bir süre verin ve düzelmesini bekleyin. İlgili sorun devam ederse sitenizdeki resim ve içerik sayısını arttırmayı deneyiniz.

Eşleştirilen İçerik Reklamları

Her ne kadar sayfa görüntüleme ve yukarıda saydığımız diğer verilerinizi arttırmaya yönelik bir reklam birimi olsa da benzer içerikler arasında sanki sitenizden birkonu gibi görüntü çizerek alakalı reklamlar da yayınlanmaktadır. Bu durum aslında gelir artışını da direkt olarak etkileyen bir unsurdur. Eğer temanızda uygun alan var ise eşleştirilen içerik kesinlikle vazgeçilmez reklam birimlerinizden bir tanesi olmalıdır.

Eşleştirilen İçerik Reklam Kodu Nereden Alınır?

Adsense hesabınızda reklamlarım sekmesinde yeni reklam birimi aşamasını takip ederek eşleştirilen içerik sekmesinden listelenen sitelerinizi kontrol ediniz. Eklemek istediğiniz siteniz uygun ise yeni bir reklam birimioluşturup buna bir isim vererek ve reklam boyutunu seçerek birim kodunuzu alınız. Temanızda gözükmesini istediğiniz uygun bir alana yapıştırınız.

Eşleştirilen içerik mi, Benzer Yazılar Mı?

Eşleştirilen içerik birimi benzer yazılar gibi bir sekme oluşturduğundan sayfa gösterimi ve sitede kalma süresi gibi unsurlara etki ediyor. Dolayısı ile bu reklam birimi yerine daha güzel ve görsel açıdan daha uygun benzer yazılar gibi bir özellik eklenebilir mi sorusu kafanızı karıştırabilir. Benzer yazılar gibi bir eklenti ya da özellik eklendiği zaman bu kısma reklamları hizalayamazsınız. Ancak eşleştirilen içerik kodunda hem benzer yazılarınız hem de içerisinde hizalanmış reklam birimleri yer alacağından daha avantajlı bir gelir modeli sunmaktadır.

 

beachturk

2002 yılında tanıştığım bilgisayar dünyası ile çevrim için toplulukların önemini erken kavrayarak ; * Kendisini sosyal medya alanında geliştiren * Yeni programlar ve çeşitli yazılımları yakından takip eden * İnternet kullanıcıların tamamını bir müşteri potansiyelinde gören * Ekranın arka tarafında asıl oyunu yöneten * Ve bunlara istinaden finansal özgürlüğünü bilgisayar üzerinden elde eden, bir birey olmak için yaklaşık 16 yıldır büyük bir aşk ile dijital dünyada yer alıyorum. Kendi açtığım şirketimi temel hedef olarak 2020 sonlarına kadar büyütüp özellikle dijital pazarlama alanında ciddi izler bırakmayı planlıyorum.  Picker üzerinde yer alan eğitimin temel amacı insanları dijital üretkenliğe yönlendirmek ve fiziksel yorgunlukları azaltarak zihinsel teknikler ile gelir elde edilmelerine katkı sağlamaktır. 

Bu Yazı Hakkında Ne Söyleyebilirsiniz?